To takie proste!
Miejskie Przedszkole nr 21 w Płocku
Strona głowna  /  GRUPA IV TYGRYSKI
GRUPA IV TYGRYSKI

01.06.2020r.  -  05.06.2020r.

W tym tygodniu realizujemy tematykę: Święto wszystkich dzieci 

 

                                                                                    

Kochane  przedszkolaki  z grupy “Smerfów”

W dniu Waszego święta życzę Wam:
 

Uśmiechu od ucha do ucha...

Jazdy na rowerze...
Pięknych bajek na dobranoc...

Moc wesołych zabaw ….

Dużo, dużo słońca...

Lodów co niedzielę...
Co dzień nowych przygód...

 

Kolorowych snów...
Złotej gwiazdki z nieba...

 

Wspaniałych przyjaciół...
I wesołej rodzinki...

 

życzy tęskniąca za Wami    p. Danusia

 

Dzień Dziecka online w Łodzi - Bajkowy poranek z Teatrem Muzycznym   https://www.youtube.com/watch?v=BP5zH0RR4yY

Domowe przedszkole Niespodzianki dla dzieci   https://www.youtube.com/watch?v=oTqnwff6bdw

Teatr „Baj Pomorski” w Toruniu – spektakl „Jaś i Małgosia”   https://www.youtube.com/watch?v=qpuzd3hrL34

Teatr   TVP Kultura Jan Brzechwa "Pchła Szachrajka"   https://www.youtube.com/watch?v=UsgcCItndV4

 

Piosenka  do nauki pt. "Dzieci"     https://www.youtube.com/watch?v=p8Pw2N5pwQ8

Piosenka pt. "Cztery słonie"    https://www.youtube.com/watch?v=WjYjo2mYC3E

Piosenka o Prawach Dziecka  do przypomnienia   https://www.youtube.com/watch?v=Mudintn3BM4

 

"Czytanie bajek nie musi być nudne" - opowiadanie Grzegorza Kasdepke pt. "Dzień Dziecka" 

https://www.youtube.com/watch?v=txY5P48RhFc

Garść pomysłów  na prace plastyczne  dla całej rodziny

https://www.youtube.com/watch?v=2IP6YB4FGr4

https://www.youtube.com/watch?v=dheMZoVa1Ug

 

Nauka abecadła na wesoło  https://www.youtube.com/watch?v=-A-QPtdxDks

W tym tygodniu odkrywamy wspólnie literę "ł,Ł"  podajcie wyrazy zaczynające się na głoskę "ł",

podzielcie na sylaby wyrazy: łapa, sałata, łodyga,wałek,  łopata, sygnał, głowa, łosoś,

gdzie słyszycie głoskę "ł" na początku, na końcu czy w środku?  

https://www.youtube.com/watch?v=I5VVAupppsU

25.05-29.05

Dzień dobry! Kolejne propozycje do wykorzystania w domu.

 

Tematyka kompleksowa „Kochani rodzice” 18.05- 29.05

Podstawa programowa: I  5,6,7,8,9/ II 1,2,4,6,7,9,10,11/ III 1,2,3,4,6,7, 8,9/ IV 1,2,3,4,5,7,8,9,11,12,14,15,16,18,19,21

Witam serdecznie wszystkie Tygryski !

Propozycje na najbliższe dwa tygodnie:

 


  • Tematyka kompleksowa ,,Dzielni strażacy"(11.05- 18.05)

Podstawa programowa: I 2,4,5,6,7,8,9/ II 1,2, 3,4,8,9 / III 1,2,3,4,5,6,7,8,9/ IV 1,2,3,4,5,7,8,15,18/

Dzień dobry Tygryski!

Oto propozycje na najbliższy tydzień.

Kim jest strażak? Słuchanie wiersza W. Broniewskiego Pożar.

Gwałtu, rety! Dom się pali!
Już strażacy przyjechali.
Prędko wleźli po drabinie
i stanęli przy kominie.
Polewają sikawkami
ogień, który jest pod nami.
Dym i ogień bucha z dachu,
ale strażak nie zna strachu,
choć gorąco mu okropnie, 
wszedł na górę, już jest w oknie
i ratuje dzieci z ognia.
Tak strażacy robią co dnia.

  • Omówienie wiersza:
    • dokąd jadą strażacy?
    • czym jadą strażacy?
    • po czym weszli strażacy?
    • co robią, aby ugasić pożar?
    • kogo ratuje strażak?

Strażak- zabawa w podskokach

https://www.youtube.com/watch?v=BKAw3y1HKuE&feature=youtu.be&fbclid=IwAR0rJVlT-1f2QNuUqKRa180upu3Y3gQ0puKCntzHyo3F5xExqAiFU4udBTo

Pali się- Domowe Przedszkole

https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,pali-sie,46804

,,Strażacy bohaterzy"- piosenka

https://www.youtube.com/watch?v=jXF3Wba--Uo

Strażacy- prezentacja

https://view.genial.ly/5ead26517b8ef50d76d20c7a/interactive-content-dzien-strazaka?fbclid=IwAR3UFCU05pZvjXN2lamwaPN_BA484Rh11KomDhAOa6QgrbIZZii1xDgeATw

,,Jak Wojtek został strażakiem"- opowiadanie

https://www.youtube.com/watch?v=ekdjdzPZ_hg

 

Tematyka kompleksowa ,,Maj bzem pachnący"

Podstawa programowa: I 2,4,5,6,7,8,9/ II 1,2, 3,4,8,9 / III 1,2,3,4,5,6,7,8,9/ IV 1,2,3,4,5,7,8,15,18/

08.05.2020

Witam Was Tygryski! Dziś piątek, jaki dzień jest jutro,a jaki pojutrze?

Na początek obejrzyjcie film pt, ,,Majowa Łąka"

https://youtu.be/LKLf5EN1Ff4

Polecam Wam sprawdzenie swoich umiejętności w grze interaktywnej Wiosna, to znane wam z przedszkola memory.

https://learningapps.org/watch?v=p8s0g96b101

Możecie również sprawdzić znajomość słowek w języku angielskim, tutaj potrzebna będzie pomoc rodzica w czytaniu wyrazów.

https://learningapps.org/view6865968

Karty pracy

https://drive.google.com/open?id=1Rta8JdsEZb7_0GQ9wQMY6M3vFmDuVMwV

Zabawy rytmiczne z piosenką ,,Maszeruje wiosna"

Posłuchajcie piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=LFPthrmErcY

Teraz popatrzcie na film, jak rytmizujemy piosenkę paluszkiem wg wzoru ( jesli film się nie wyświetla, nalezy go pobrać)

https://drive.google.com/open?id=1WOgnzlDH_NOklyEx2j074apIfzB9o3nJ

Tutaj wzór do piosenki

https://drive.google.com/open?id=1j1NTT8KaN3TB-OBwuVVt8jEUVlM_2aYj

Zamiast stukać paluszkiem, możecie klaskać, tupać, psytrykać palcami. A jeśli macie w domu tamburyno również możecie na nim wystukać rytm piosenki. Miłej zabawy.

Pozdrawiam Was ciepło, Ciocia Magda

 

07.05.2020

Dzień dobry Tygryski!! Wczoraj swoje święto miało pewne zwierzątkow, zgadnijcie jakie

Choć przypomina człowieka,
na drzewo chętnie ucieka.
Banany zjada łapczywie,
i wrzeszczy przeraźliwie. (małpa)

Tak wczoraj obchodziliśmy Miedzynarodowy Dzień Małpy, tak małpy też maja swoje święto.Zaczynamy świętowanie, idziemy do ZOO...

https://www.youtube.com/watch?v=rXz-hKkUvoM

Zabawa paluszkowa

W dżungli kilka małpek żyło (kręcimy młynek rękami)

a dokładnie pięć ich było (wysuwamy rozłożoną dłoń do przodu)

Pierwsza małpka taka mała (zaginamy mały palec)

Druga małpka wciąż skakała (zaginamy palec serdeczny)

Trzecia małpka wciąż płakała (zaginamy palec środkowy)

Czwarta małpka wciąż się śmiała (zaginamy palec wskazujący)

Piąta małpka tak śpiewała (pokazujemy kciuk)

W dżungli kilka małpek żyło (kręcimy młynek rękami)

A dokładnie pięć ich było. (wysuwamy rozłożoną dłoń)

 

Dzisiejsza praca plastyczna to rysunek wykonany dowolną techniką, pomyślcie jak małpy mogą obchodzić swoje święto i wykonajcie pracę. Liczę na Waszą kreatywność i pomysłowość, nie zapomnijcie o poczuciu humoru.

 

A teraz zabawa z piosenką ,,Walking in the jungle"

https://www.youtube.com/watch?v=GoSq-yZcJ-4

 

Zwiedzanie dżungli – zabawa pantomimiczna do opowiadania nauczycielki.
Dotarliśmy do Afryki, wysiadamy z tratw i idziemy na ląd po wodzie (wysokie unoszenie kolan) a potem po gorącym piasku (lekkie podskoki). Rozglądamy się uważnie na boki, szukamy tubylców. Czas ruszać w drogę, przedzieramy się przez dżunglę(ruchy rękoma na boki).Chodźmy bardzo cicho by nikogo nie spłoszyć albo by nas nie usłyszał lew (idziemy na palcach). Ciiiii! (dajemy palec na buzię). Słychać jakiś szelest. Uciekajmy na drzewo (naśladujemy wspinanie się na drzewo). O! Jaka miła małpka – chcesz, to się pobawimy. Pomałpujmy, tak jak ona (dzieci naśladują ruchy nauczycielki) np. drapią się po plecach, skaczą na jednej nodze, itp. Dość zabawy chyba jesteśmy już bezpieczni, możemy schodzić z drzewa (naśladujemy schodzenie z drzewa). Ruszamy dalej w drogę. Przed nami rzeka, musimy ją przeskoczyć (duży skok do przodu), a teraz skaczemy po kamieniach (małe podskoki). Uwaga! Krokodyl (naśladujemy kłapanie paszczy krokodyla), a tam płynie hipopotam (naśladujemy rękoma pływanie w wodzie). Już niedługo dotrzemy do wioski, musimy tylko przejść obok śpiącego węża (dzieci kładą się na podłodze i sycząc poruszają się po niej)Nareszcie jesteśmy w wiosce. Witamy się z tubylcami (dzieci nawzajem obejmują się) Na powitanie zaśpiewajmy hymn (dzieci powtarzają za nauczycielką)
O, ale le
O, beri, tiki, tonga
masa, masa, masa
O, balua, balue.

Do jutra!!

06.05.2020

Witam Dzieciaki!

Przypomnijcie jaki mamy dziś dzień tygodnia? Tak, to środa! dzisiejszy dzień rozpoczniemy od Zygzaka ;-)

https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs

Zachęcam was do obejrzenia filmu Mieszkańcy majowej łąki. Przypomnijcie sobie jak nazywają się zwierzątka zamieszkujące łąki. Kto wie, jak nazywa się utwór, ktory słyszycie w tle filmu? Tak, to Wiosna A. Vivaldiego, utwór z cyklu cztery pory roku.

https://www.youtube.com/watch?v=58tvuJpwhXI&t=2s

Kolejna propozycja to gra interaktywna

https://view.genial.ly/5eb13a9afce0030d382654f0

Zabawa matematyczna

https://szaloneliczby.pl/rozpoznawanie-liczb-ze-sluchu-1-10/

Wyrazy do głoskowania: motyl, kret. Policz ile jest sylab w wyrazac. Policz ile jest samogłosek w każdym z wyrazów.

Do jutra!!

05.05.2020

Drogie Tygryski, dziś wtorek, za oknem deszcz, ale jak wiecie deszcz jest bardzo potrzebny naszej planecie, rosliny, zwierzeta i ludzie nie mogą żyć bez wody. Obejrzyjcie nagranie Domowego przedszkola, z niego dowiecie sie jak powstała nasza planeta. Kolejny film mowi o tym, jak mozemy pomoc naszej Ziemii.

https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,nasza-ziemia,41969

https://youtu.be/zleExE18fqQ

Wiosenne kodowanie

https://drive.google.com/file/d/1r4Uymlt8tOr4s0VqGyTx70jt_Wx2HG_w/view?fbclid=IwAR3QhGPaOBa_fuuLPYrAFn88At8YZ8VGjxuqeqyh4dqT7CrFc5Zxrttsg0o

Zabawa muzyczna

https://youtu.be/2Jj6cy1xjEU

04.05.2020

Dzien dobry Tygryski. Witam Was serdecznie, mamy początek maja. Wiosna w pełnym rozkwicie. Wybierzcie się na spacer z rodzicemna przykład do parku. Poobserwujcie przyrodę, zwroćcie uwagę na drzewa, krzewy i kwiaty. Pamiętacie jak się nazywają?

Dzis proponuję wiosenne zabawy interaktywne

https://panimonia.pl/2020/04/24/wiosenne-gry-i-lamiglowki-interaktywna-zabawa/

Prezentacja do pobrania pod filmem

Kolejna propozycja to muzyczna zabawa z motylami. Do zabawy moźecie uźyc apaszek lub wykonac pomoce z bibuly lub wstaźek

https://m.youtube.com/watch?v=eXTBJkvsWsk

Wyrazy do głoskowania: maj, bez, motyl, pogoda

Do jutra

,,Wiosna na wsi”- tematyka kompleksowa 20.04-30.04

Podstawa programowa: II 2,4,5,6,7,8,9/ II 1,2, 3,4,8,9 / III 1,2,3,4,5,6,7,8,9/ IV 1,2,3,4,5,7,8,15,18/

30.04.2020

Dzień dobry, dziś czwartek ostatni dzień miesiąca kwietnia, jaki nazywa się kolejny miesiąc...?

Na początek zabawa ze Świeżakami

https://www.youtube.com/watch?v=Vq4LxW6QX7I

Za oknem piękna i słoneczna wiosna, dni są coraz dłuższe, a temperatura coraz wyższa. Posłuchajcie opowiadania pt. WIOSNA, w tekscie znajdziecie zadania do wykonania.

https://drive.google.com/file/d/19cKCrH_O2renmp_u-oz_qJA6i2ed6rAs/view?usp=sharing

Opowiadanie wersja audio

https://panimonia.pl/wp-content/uploads/2020/03/panimonia-wiosna-audiobook-dla-przedszkolaka.mp3

Na koniec utrwalimy wiadomości na temat zwierząt z wiejskiego podwórka

https://view.genial.ly/5e7b88dea432900da3bdddb2/presentation-co-wiemy-o-wiejskim-podworku?fbclid=IwAR1kTfiER66wgPxf-7nYpWYfQW4x-j-oZjsTebEQInkDmsGyE47Uemrz2eg

 

29.04.2020

Witam, witam!

Dziś proponuję wam kilka zabaw rozwijających wasz wzrok oraz skupienie uwagi. Pamiętajcie aby każde zadanie wykonać od początku do końca.

,,Wiosenna łąka”- układanie puzzli online

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/229370-motylki-%C5%82%C4%85ka-wiosna-kwiaty-dzieci-przedszkole

,,Zaprowadź zwierzęta na farmę”

https://przedszkouczek.pl/wp-content/uploads/2020/03/KodowanieZwierzeta.pdf

,,Noddy- detektyw”- układanie memo online

https://www.miniminiplus.pl/noddy-detektyw-w-krainie-zabawek/gry/noddy-memory

,,Wieś”- zabawy słowne

https://www.logopestka.pl/wp-content/uploads/2020/04/Zabawy_slowne.pdf

Praca plastyczna- wykonanie zwierzątek z talerzyków jednorazowych

http://livingonalatte.blogspot.com/2012/07/paper-plate-farm-animals.html?spref=fb

28.04.2020

Witam wszystkie Tygryski!

Dziś przypomnicie i utrwalicie swoje wiadomości na temat pszczół i powstawania miodu.

Na początek gimnastyka z Kubusiem Puchatkiem

https://www.youtube.com/watch?v=LUhapiC-Reo

Jak wiecie Kubuś jest wielkim smakoszem miodu. Zachęcam do obejrzenia krótkich filmów animowanych, o życiu pszczół opowie Wam robotnica Kaja... Postarajcie się zapamiętać jak najwięcej informacji.

https://www.youtube.com/watch?v=LMLSxZJTNnE

https://www.youtube.com/watch?v=PX8JKShqt9c

https://www.youtube.com/watch?v=exknqkNNFGg

Czy wiecie dlaczego najleży chronić pszczoły?

Gdyby zabrakło pszczół nie byloby wielu produktów, które człowiek zjada, nie tylko miodu, ale kwiatów, owoców na drzewach, warzyw.  Zabrakło by pożywienia dla zwierząt roślinożernych a wkrótce dla wszystkich i zwierzęta by wyginęły. Dlatego tak ważna jest ochrona pszczół.

Kolejna propozycja to wykonanie pszczółki. Możecie skorzystać z szablonu lub narysować ja samodzielnie.

 

Wyrazy do głoskowania: ul, nektar, pyłek

 

Na koniec proponuje zabawy z kodowaniem

https://drive.google.com/open?id=1IJ2KeLd6PUq8ovxT3c6rxEhP15ySFkuM

Do jutra :-*

 

 

 

27.04.2020

Dzień dobry Tygryski!

Dziś dowiecie się jak powstaje chleb, obejrzyjcie film pt. ,,Od ziarenka do bochenka".

https://www.youtube.com/watch?v=ywS5YL9m6pI

Teraz posłuchajcie wiersza o tym samym tytule

 

Od ziarenka do bochenka

Poszła z mamą Dominika

Po chleb świeży na śniadanie

Już go wkłada do koszyka, tak jak w sklepie inne panie.

Chlebek pachnie, lśni skóreczka,

Że dziewczynka  łyka ślinkę,

Więc z małego bocheneczka

Uskubała odrobinkę…….

- skąd codziennie tyle chleba?

Przywozi się tu co rano?

Ludziom dużo go potrzeba,

Skąd się chlebek bierze mamo?

Najpierw rolnik ziemię orał

I użyźniał nawozami,

A gdy się już z tym uporał

Obsiał pole nasionami.

Na chleb żyto siał.

Pszenicę zaś na bułki i na ciasta.

Ciast tu wszystkich nie wyliczę,

Co na drożdżach będą wzrastać.

Ziarna te przykryte śniegiem,

 Spały ciepło utulone,

Potem zaś zielonym ściegiem

Wzeszły runią na zagonach.

Przyszły żniwa………

Już maszyny

Ścięły pełne ziaren kłosy,

Które zaraz wymłóciły,

Ścieląc słomę na pokosy.

Świeże ziarno czyszczą suszą

I do worków sypią dużych,

W których plony odbyć muszą

Dalszy etap swej podróży.

Jadą worki z ziarnem złotym

Wprost do młynów do zmielenia.

Tam maszyny ziarno gniotą,

Na pył, aż się w mąkę zmienia.

Białą mąkę zaś ze młyna

Do piekarni zawieść trzeba,

Gdzie się właśnie rozpoczyna

wypiek powszedniego chleba!

 

W dawnych czasach ziarna mielone były w młynie

Dziś mamy już nowoczesną aparaturę do wypieku chleba

 

Tradycyjny chleb składa sie z:

 

Produkty zbożowe, które powstaja w piekarni.

 

Wyrazy do głoskowania: rogal, korowaj,bagietka, cukier, woda, młyn, piekarnia. Wskażcie pierwszą i ostatnią głoskę w wyrazach, określcie, czt są to samogłoski, czy spółgłoski i jakim kolorem je zaznaczamy.

Na koniec trochę sie poruszamy

https://www.youtube.com/watch?v=S5TFdKc6TB4

 

 

24.04.2020

Witajcie kochani!

Dziś porozmawiamy o mleku, przypomnimy sobie skąd mamy mleko, jak ono powstaje i czy powinnismy je pić.

Posłuchajcie krótkiego opowiadania
 

Babcia i dziadek Marty mieszkają na wsi. Zajmują się hodowlą krów. Krowy mieszkają w oborze, która codziennie jest sprzątana. Ściany wyłożone kaflami, każdego dnia są myte i spłukiwane ciepłą wodą. Krowy muszą być czyste i zdrowe. Często odwiedza je pan weterynarz i sprawdza czy nic im nie dolega. Mleko, które dają przez cały rok jest bardzo zdrowe. Krowy dojone są każdego dnia. Można to robić ręcznie lub przy pomocy elektrycznej dojarki. Następnie w specjalnych pojemnikach, zwanych cysternami, mleko wiezie się do mleczarni. Tam zostaje dokładnie zbadane czy nie zawiera bakterii, które mogą wywołać choroby. Mleko szybko się psuje, dlatego musi być szybko przetworzone. Otrzymuje się z niego: jogurty, sery, mleko w proszku, kefiry, lody, śmietanę, masło, maślankę. Część rozlewa się do butelek i kartonów. Gotowe produkty rozwożone są do sklepów.

A czy mleko jest ważne dla zdrowia?

Oczywiście mleko zawiera wapń, kóry jest potrzebny do budowy kości, zębów.  Ponadto mleko i jego przetwory są źródłem wielu witamin tj. B2, A, D, E i K oraz składników mineralnych w tym: potasu, fosforu, magnezu, cynku, manganu i żelaza. Warto wiedzieć, że tę samą ilość wapnia, która jest zawarta w szklance mleka (240 mg) posiadają: szklanka jogurtu, maślanki lub kefiru, grubszy plasterek sera żółtego, kostka sera twarogowego (300 g), 2 opakowania zarówno: twarożku ziarnistego (2x200 g) jak i serka homogenizowanego (2x150 g).

Przegłoskujcie wyraz MLEKO, jaką głoskę słyszycie na poczatku, a jaka na końcu wyrazu? Czy wyraz rozpoczyna i kończy się społgłoską, czy samogłoską? A może jedną i drugą?

Zabawa matematyczna

Do liczenia używamy swoich paluszków.

- Na pastwisku pasły się 2 krowy i 6 kóz. Ile razem pasło się zwierząt?

- Babcia przyprowadziła na łąkę 5 krów łaciatych i 2 krowy brązowe. Ile krów przyprowadziła babcia na łąkę?

- Na pastwisku pasły się 8 krów, 2 krowy zapędzono do obory. Ile krów pozostało na pastwisku?

 

Na koniec posłuchajcie lekcji o wartościach rytmicznych.

https://www.youtube.com/watch?v=ZNYBvHTGP1U

,,Olek i Ada"- cz 4 str 88-96

Miłego weekendu

23.04.2020

Witam wszystkie Tygryski! Pogoda za oknem dopisuje, mam nadzieję, że z niej korzystacie i chodzicie na spacery.

Czy byliście kiedyś na wsi? Czy słyszeliście jakie odgłosy wydają zwierzęta?

Zwierzęta podobnie jak ludzie mają swoją mowę. Za pomocą odgłosów, które wydają porozumiewają się między sobą

Posłuchajcie wiersza:

1. Mu, mu , mu, tak krowa muczy                                                            2. Baran do owcy mówi: beee

Kto Cię krowo tak nauczył?                                                                      Czego baran od niej chce?

Nikt nie uczył mnie muczenia                                                                 Powiedz owco ma kochana

Mówię Mu od urodzenia                                                                           Ile mleka dałaś z rana?

A ponadto daję słowo                                                                                 Dałam dzisiaj dużo mleka

Jestem bardzo mleczną głową.                                                               Teraz na mnie fryzjer czeka.

4. Kukuryku, kukuryku                                                                             5. Źrebię w stajni mamy szuka

Co się dzieje w tym kurniku?                                                                   Rży, kopytkiem w ziemię stuka

Kura jaja wysiaduje,                                                                                  Gdzie ta mama się podziała?

Kogut z dumą spaceruje,                                                                          Pewnie z tatą w świat pognała

Bo za chwilę już na świecie                                                                      Klacz i ogier wnet wrócili,

Ma pojawić się ich dziecię.                                                                       Na wyścigach konnych byli.

6.Tak zwierzęta rozmawiają

One też swój język mają.

To jest język zagrodowy

Kury, owcy czy też krowy.

Jakie zwierzęta występowały w wierszu? O czym rozmawiały zwierzęta? Do czego służą wydawane przez nie odgłosy?

 

Zapraszam Was do zabawy w naśladowanie odgłosów zwierząt, np. ko-ko, kwa-kwa, gę-gę, gul-gul, muuu, beeee, meeee,

chrum-chrum, hau-hau, miau-miau

 

Teraz posłuchajcie piosenki pt. ,, Gdacze kura"

https://www.youtube.com/watch?v=QPqALIknKwY

,,Olek i Ada"- cz 4 str 80-87

Pozdrawiam ciepło

 

22.04.2020

Dzień dobry ;-)

Dziś proponuję obejrzeć prezentację pt. ,, Wiosenne prace na wsi". Dowiecie się z niej dużo ciekawych rzeczy.

https://view.genial.ly/5e988f9d206ade0e19f1d70b/presentation-untitled-genially?fbclid=IwAR0GCDuvmf4dfZbuNpVmSU6wJqrzkOPTupQtluopv6JefFvc87gjFeHiXcU

Zadania i karty pracy

https://drive.google.com/open?id=16M50T4nh_AvNj2ZwotlKuiEwCU-Epwc9

Na koniec poskaczemy

https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M

 

 

21.04.2020

Witam Wszystkich, przygotowałam dla Was kilka zabaw z zakresu kodowania. Możecie bawić się z Rodzicami lub z Rodzeństwem.

Dzisiejsza praca plastyczna to wykonanie kurki lub/i myszki wg wzoru z filmu.

https://www.facebook.com/103448427917172/videos/251880659330663/

Przypomnijmy sobie jak nazywaja się zwierzęta mieszkające na wsi.

Wyrazy do głoskowania:kura, kogut, kaczka, kaczor, owca, baran, koza, kozioł, maciora, knur, krowa, byk.

,,Olek i Ada" cz. 4 str 72-79

Do jutra

20.04.2020

Dzień dobry Tygryski, w tym i w kolejnym tygodniu zajmiemy się tematem wiosny na wsi, przypomnimy sobie jakie zwierzęta mieszkają w gospodarstwach wiejskich, jak wygląda praca rolnika.

Na początek proponuję obejrzyjcie odcinek Domowego przedszkola pt. ,, Co słychać na wsi?"

https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,co-slychac-na-wsi,45831

Po obejrzeniu filmu, czas na zagadki. Poproście Rodziców/ Rodzeństwo o ich przeczytanie.

Na ile zagadek udało wam się udzielić poprawnej odpowiedzi? Mam nadzieję, że na wszystkie ;-)

Kolejna propozycja to Zaszyfrowane wyrazy

https://www.janauczycielka.blog/2020/04/zaszyfrowane-wyrazy-zwierzeta-wiejskie.html?fbclid=IwAR0dzCKHwxpJ5oEgV4tNen6z3NoKR5F9Ps5yS7vTQJNPWpzmSis_d2Ef3S8

Na koniec pobawcie się razem z Pipi oraz myszką Minnie.

https://www.youtube.com/watch?v=H0I1BRT3N7M

Do jutra

17.04.2020

Witam kochani, dziś piatek. Zwykle w piątki odbywała się gimnastyka, a później wykonywalismy prace plastyczną.

Krótkie ćwiczenia, które możecie wykonywać codziennie.

https://www.youtube.com/watch?v=KqSzgzsDeaU

Dziś proponuję wykonać wiosenne tulipany metodą origami. Jak je wykonać zobaczycie w filmie.

https://www.youtube.com/watch?v=VFn7iI5E1Bc

Tradycyjnie jeśli chcecie podzielić się swoimi pracami, czekam na zdjęcia.

Wyrazy do głoskowania

Miłego weekendu

16.04.2020

Dzień dobry Tygryski. Dziś czwartek. Przypomnijcie, który to dzień tygodnia, jaki mamy miesiąc?

Na początek troszkę się poruszamy

https://www.youtube.com/watch?v=rib2jV2PmbA&list=PLxQNPn812PsyKk7dzASvgRYY0tzrrbQ9P&fbclid=IwAR2pTbRqHVS0jURmmYY7-65I1ypNIVhPYXaB24mxX0A8EemyyejFmnGvgg0

Poproście Rodziców lu Rodzeństwo o przeczytanie inscenizacji pt. „KRAINA  PASKUDY” wg Agaty Przybylak


Narrator: Dawno, dawno temu na ziemi pojawiła się zła czarownica Paskuda. Nie miała własnego królestwa, a tak bardzo o nim marzyła. Wzięła więc swoją czarodziejską miotłę i ruszyła w drogę.

Paskuda: O, jaki piękny, wielki kraj, ile tu lasów, jezior, miast. Zostanę tu, będzie to moje królestwo! Nazwę go Paskudolandią! Muszę tu tylko trochę pozmieniać. Marchewkę, pietruszkę, cebulę i inne warzywa rosnące w tym państwie zamienię we wspaniałe paskudy, czyli kolorowe żelki, lizaki, czekoladowe batoniki. Och, te wspaniałe ziemniaczki zamienię w chipsy, wodę- w oranżadę, a wszystkie owoce na drzewach w watę cukrową. Teraz to dopiero będzie cudownie mieszkać w tym kraju!

Narrator: Mieszkańcy Paskudolandii byli bardzo smutni , ponieważ dobrze wiedzieli, że paskudy są niezdrowe. Nie mieli pojęcia, co zrobić by paskudy zniknęły. Aż pewnego ranka rodzeństwo Marta i Krzyś wpadli na wspaniały pomysł.

Marta: Wiesz, Krzysiu, musimy czarownicę Paskudę pokonać. Jeszcze kilka dni i dojdzie do nieszczęścia. Sama dostaję już gęsiej skórki na sam widok tych okropnych paskud. Brrr, ochyda!

Krzyś: Masz Marta rację. Już od dawna o tym myślę, chyba wpadłem na dobry pomysł. Dorośli żadnym sposobem nie mogą przegonić Paskudy. Wymyśliłem pewien podstępny plan, musisz mi tylko pomóc.

Marta: Wspaniale Krzysiu, pomogę ci, tylko zdradź wreszcie swój plan.

Krzyś: Widzisz, odkąd mieszkańcy naszego kraju jedzą tylko te wstrętne paskudy, źle się czują. Myślę, że jeżeli damy czarownicy paskudy do jedzenia, to poczuje się tak źle, że bez trudu ją przepędzimy gdzie pieprz rośnie.

Marta: Łatwo mówić, ale jak to zrobić?

Krzyś: Przecież mówiłem, że mam plan. Posłuchaj: pamiętasz ten wielki wiklinowy kosz, który babcia dostała na urodziny? Do niego zgromadzimy mnóstwo paskud wszelkiego rodzaju, przywiążemy piękną kokardę i podarujemy go czarownicy Paskudzie. Gdy to wszystko zje, to…

Marta: Braciszku, jesteś genialny! Zabierajmy się do pracy!

Narrator: Kilka dni trwały przygotowania dzieci. W koszu znalazły się niesamowite ilości chipsów, lizaków, batoników, czekolad, ciasteczek, oranżady i czego tam jeszcze dusza zapragnie. Gdy wszystko było już gotowe Marta i Krzyś stanęli przed obliczem Paskudy.

Dzieci: Witaj wspaniała czarownico Paskudo!

Czarownica: Witajcie, witajcie! Czego chcecie, może jeszcze więcej paskud?

Krzyś: O nie, pani. Przybyliśmy, aby ci podziękować za wszystkie wspaniałości, którymi nas obdarowałaś.

Marta: W podziękowaniu pragniemy cię poczęstować najdorodniejszymi okazami paskud. Smacznego.

Czarownica: Kto by pomyślał, jakie miłe dzieciaki. Idźcie już, idźcie bo się w końcu rozzłoszczę.

Dzieci: Dobrze idziemy już, smacznego i do widzenia.

Czarownica: Zabieram się do jedzenia, jak apetycznie wyglądają moje kochane paskudeńki. Mniam, mniam, jakie dobre! Wspaniałe!

Narrator: Czarownica jak zaczęła jeść, to jadła, jadła, jadła, robiła się coraz grubsza, aż w końcu pękła. Gdy znikła, znikły też wszystkie paskudne rzeczy. Mieszkańcy zdrowej, pięknej krainy żyli długo i szczęśliwie.    

Odpowiedzcie na pytania: Kim była Paskuda? Co zrobiła mieszkańcom zdrowej krainy? Co działo się z ludźmi po tej zmianie? W jaki sposób udało się dzieciom pozbyć czarownicy Paskudy?

Na podwieczorek i kolację wykonajcie wraz z Rodzicami zdrowe kanapki np. ciemne pieczywo, białe sery, szynka, gotowane jajka, pomidory, ogórki, rzodkiewka, papryka, szczypiorek itp.).

Ćwiczenia graficzne

Wyrazy do głoskowania

15.04.2020

Dzień dobry Tygryski. Dziś proponuję obejrzeć prezentację o tym, jak powinien odżywiać się przedszkolak, co powinno znaleźć się na waszych talerzach.

https://przedszkolankowo.pl/2017/01/28/co-powinien-jesc-przedszkolak-prezentacja-multimedialna/co-powinien-jesc-przedszkolak-prezentacja

(klikamy w niebieski link na stronie)

A teraz wymieńcie produkty, które powinniśmy jeść w małych ilościach. Po obejrzeniu prezentacji wykonajcie prace plastyczną dowolą techniką na temat ,, Jak dbamy o swoje zdrowie". czekam na wasze zdjęcia.

Poza odpowiednim odzywianiem się ćwiczenia fizyczne są równie bardzo ważne dla zdrowia, proponuję troszkę gimnastyki

https://www.youtube.com/watch?v=FacAJxiIzh4

Na koniec ćwiczenia spostrzegawczości wzrokowej Znajdź różnice

Milego dnia!

14.04.2020

Witam Was serdecznie po świętach. Mam nadzieję, że były wesołe i spokojne.

W tym tygodniu przypomnimy sobie wiadomości na temat zdrowia w okresie wiosny.

Tematyka kompleksowa „Zdrowie na wiosnę”

Podstawa programowa: II 2,4,5,6,7,8,9/ II 1,2, 3,4,8,9 / III 1,2,3,4,5,6,7,8,9/ IV 1,2,3,4,5,7,8,9/

Na początek usiądzcie i obejrzyjcie odcinek ,, Domowego przedszkola", z niego dowiecie się i utrwalicie swoją wiedzę nt. dbania o higienę jamy ustnej oraz zawodzie dentysty.

https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,baba-jaga-u-dentysty,35410

A teraz poproście swoich Rodziców lub starsze Rodzeństwo o przecztanie opowiadania pt. ,,Ząb"

Opowiedzcie, jakie sposoby na bolący ząb miał pan Parasol? Czy udało mu się uniknąć wizyty u dentysty?

Pamiętacie piosenkę o refrenie ,, Szczotko, szczotko, hej szczoteczko..."? Może sobie ją przypomnimy?

https://www.youtube.com/watch?v=ULcCm5PZwzI

Na koniec podzielcie na sylaby wyrazy: den-ty-sta, wi-zy-ta, zdro-wie,pa-sta, ku-bek, wo-da, hi-gie-na, a poźniej spróujcie na głoski.

,,Olek i Ada" cz. 4 przez cały tydzień uzupełniajcie karty do strony 71 (do literki Ż)

Pozdrawiam

10.04.2020

Witam was w Wielki Piątek, w niedzielę obchodzimy Wielkanoc, a po niej Lany poniedziałek, czyli Śmigus Dyngus.

Zwyczaj polewania się wodą ma swoją genezę w ludowych, słowiańskich zwyczajach. W ten sposób wyrażano radość w związku z budzeniem się przyrody po zimie.

Ciekawostką jest fakt, że kiedyś w świąteczny poniedziałek obchodzono dwa zwyczaje – śmigus i dyngus. Pierwszy oznaczał rytuał uderzania w nogi wierzbowymi witkami i palmami oraz oblewanie się zimną wodą. Miało to symbolizować oczyszczenie z brudu, chorób i grzechu.

Dyngus był formą wykupowania się od lania – w zamian za jakiś fant (najczęściej pisankę) można było uniknąć śmigusa. Zwyczaje te przez lata ewoluowały i w którymś momencie zostały scalone, a rytuał bicia się zatarł. Dziś mówiąc o śmigusie-dyngusie, mamy na myśli oblewanie się wodą w Poniedziałek Wielkanocny.

Zachęcam Was do skorzystania z gry interaktywnej ,, Gdzie jest pisanka?" Tam sprawdzicie swoją spostrzegawczość wzrokową ;-)

https://view.genial.ly/5e8ec84d602d4b0e262bf58c

oraz wesołych ćwiczeń gimnastycznych, które poprowadzi Pipi.

https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w

Wyrazy do głoskowania

Bardzo spodobały mi się propozycje potraw z jajek na czas Wielkiej Nocy. Może i Wy spróbujecie z pomocą Rodziców przyrządzić tak pięknie wyglądające i apetyczne potrawy?

 

"Olek i Ada" karty pracy cz. 4, str 22- 27,

dla chętnych str. 31-35; 60-70 ( nie będziemy już później do nich wracać)

Wszystkim Dzieciom, Rodzicom oraz Rodzeństwu życzę przede wszystkim zdrowych, pogodnych Świąt Wielkanocnych, pełnych nadziei, wiary i miłości. Radosnego, wiosennnego nastroju, serdecznych spotkań w gronie najbliższych oraz wesołego Alleluja. Oby ten trudny dla nas wszystkich czas zakończył się jak najszybciej.

Ciocia Magda i Natalia

 

09.04.2020

Dzień dobry, za oknami już w pełni wiosna, dni są coraz dłuższe, a na dworze coraz cieplej. Jednak my nadal ,,zostajemy w domu".

Dziś czwartek, który to dzień tygodnia?

Posłuchajcie opowiadania pt. ,,Wielkanocna kurka" i odpowiedzcie na pytania.

http://images.dlaprzedszkoli.eu/mp21plock/wielkanocna-kurka.pdf

– Kto i gdzie kupił kurkę białopiórkę?
– Dlaczego kurka nie znosiła jajek?
– Co postanowił Janek?
– Jakie jajka zniosła kurka?
– Przyjrzyjcie się ilustracjom i ułóżcie je zgodnie z chronologią zdarzeń.
– Pokolorujcie wybrane ilustracje.

Zadania do wykonania

http://images.dlaprzedszkoli.eu/mp21plock/wielkanoc.pdf

http://images.dlaprzedszkoli.eu/mp21plock/wielkanocne-karty-pracy-2-kolorowe.pdf

http://images.dlaprzedszkoli.eu/mp21plock/wielkanocne-karty-pracy-1-kolorowe(1).pdf

Na koniec zachęcam Was do obejrzenia filmów, jak można ciekawie ozdobić jajka.  

https://www.youtube.com/watch?v=mwWgC626krE&feature=emb_title

https://www.youtube.com/watch?v=xCO1Z1hdtCM&feature=emb_title

Pozdrawiam

08.04.2020

Dzień dobry, zaczynamy od muzycznej gimnastyki https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE

Zapraszam do gry interaktywnej ćwiczącej spostrzegawczość https://view.genial.ly/5e85e2ffba81d90dfb392f01

Spróbujcie narysować samodzielnie zajączka wielkanocnego wg poleceń w filmiku. Pokolorujcie go, chętnie zobaczę Wasze prace.

https://www.youtube.com/watch?v=x8MtFu909cs

,,Ada i Olek" cz 4- str.19-21

Wyrazy do głoskowania

Pozdrawiam

 

07.04.2020

Dzień dobry. Witam Was serdecznie w ten piękny słoneczny dzień. Już za tydzień obchodzić będziemy Święta Wielkiej Nocy. Przygotowałam dla Was piosenkę pt. Znaki Wielkanocy. Mam nadzieję, że będzie wam się podobała.

https://www.youtube.com/watch?v=OCmZrAz3t-U

Znaki Wielkanocy

Te mazurki ozdobione migdałami

Te koszyki wypełnione pisankami

Te baranki ulepione z marcepanu

Bazie kotki od staruszki ze straganu

 

To są znaki tradycyjnej Wielkanocy

Kiedy życie się odradza do swej mocy

To znaki rozbudzonej świeżo wiosny

Świat się staje znów zielony i radosny

Świat radosny! Radosny! Świat radosny!

 

Te palemki od bibuły kolorowe

Baby z lukrem wyrośnięte, bo drożdżowe

No a potem jeszcze lany poniedziałek

Śmigus dyngus pełen mokrych niespodzianek

 

Przypomnijcie sobie, jakie znacie znaki wielkanocy? Co znajduje się w koszyczku do święconki?

Kolejnym zadaniem jest ćwiczenie aktywizowania obu półkul. Do wykonania potrzebujemy kartkę z bloku, mazaki oraz nakretki od butelek.

https://www.facebook.com/przedszkolnepomyslyPP/videos/336173360674481/

Nastepne ćwiczenie to odnalezienie 10 różnic na obrazkach.

http://www.dla-dzieci.ugu.pl/wp-content/uploads/2012/04/r%C3%B3%C5%BCnice1.gif

Wyrazy do głoskowania

Podzielcie powyższe wyrazy na sylaby, później na głoski, nie zapomnijcie pokazywać rączkami głoski długie i krótkie, tak jak się uczyliśmy. Wskażcie samogłoski w tych wyrazach, jakim kolorem je zaznaczamy? (czerwonym).

Na koniec zatańczcie do zabawy Techno Kura, układ już znacie ;-)

https://www.youtube.com/watch?v=Na-Qu7DSrjc

Pozdrawiam :-)

 

06.04.2020

Witam Kochani! Rozpoczynamy nowy tydzień. Na początku pobawimy się przy muzyce.

https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA

Poproście o Rodziców lub starsze Rodzeństwo o przeczytanie wiersza, nauczcie się go na pamięć.

,,Kolorowe bazie” J. Ficowski
 
W Wielkanocny dzień do domu
przyszły białe bazie w gości,
by pisankom po kryjomu
kolorów zazdrościć.
 
Bo ich nie pomalowano,
nikt o baziach nie pamiętał,
choć tez pragną na Wielkanoc
przywdziać strój od święta.
 Nie chcą się już dłużej bielić,
chcą w zieleni żyć, w purpurze!
Czyż są gorsze aniżeli
zwykłe jajko kurze?
 
Aż z lusterka przyfrunęła
malusieńka, śmieszna tęcza.
Zaraz wzięła się do dzieła,
by je poupiększać.
 

Kolejna propozycja to wykonanie pracy plastycznej. Potrzebujemy kartki z bloku, farb, pędzla, plasteliny lub waty i kleju.

Wykonajcie swoje bukiety wiosenny bazi kotków.

A teraz kilka informacji o puchatych baziach.

Puchate bazie to oryginalnie wyglądające kwiatostany wierzby. Wierzbowe bazie to symbol wiosny i Wielkanocy. Te miłe w dotyku kwiatostany zaczynają się pojawiać na wierzbach na początku marca, zwiastując wiosnę. Z pędów wierzby robi się wielkanocne palmy i ozdabia świąteczne stoły.
Wierzby należą do rodziny wierzbowatych i są niezwykle zróżnicowane pod względem form pokrojowych i wielkości. Znanych jest około 400 gatunków, w tym rodzimych 25-30. Sadzone są też odmiany ozdobne o kolorowych, powyginanych pędach i efektownie zabarwionych liściach.

Wyrazy do głoskowania

Podzielcie powyższe wyrazy na sylaby, później na głoski, nie zapomnijcie pokazywać rączkami głoski długie i krótkie, tak jak się uczyliśmy. Wskażcie samogłoski w tych wyrazach, jakim kolorem je zaznaczamy? (czerwonym).

Po poludniu wykonajcie zadania ze stron 33-35 cz.4 ,,Olek i Ada"

Pozdrawiam cieplutko ciocia Magda

03.04.2020

Propozycja na popołudnie

Poproście rodziców o przeczytanie tekstu i postarajcie sie dokończyć obrazek zgodnie z instrukcją ;) Powodzenia

DZIŚ ŚWIATOWY DZIEŃ TĘCZY ;)

POKOLORUJCIE LUB WYKLEJCIE PLASTELINĄ TĘCZĘ WEDŁUG WZORU

NA KONIEC PRZYPOMINAMY SOBIE POZNANE SYLABY. MOŻE KOMUŚ UDA SIĘ UŁOŻYĆ KILKA WYRAZÓW? ;)

POWODZENIA

BUZIAKI PRZEDSZKOLACZKI ;*

Dzień dobry, jaki mamy dziś dzień tygodnia? Tak, dziś jest piatek, piaty dzień tygodnia.

Poruszajcie się troszkę przy znanej wam piosence

https://www.youtube.com/watch?v=r6ATJtUCKws

 

Moja propozycja na dziś to zabawa matematyczna oraz praca plastyczna. Powodzenia

https://view.genial.ly/5e80f4b05ad5150d93dd48a6

https://www.facebook.com/BlogMojeDzieciKreatywnie/videos/271985093808685/

 

Po południu proponuję wysłuchać bajki pt. ,, Nieszczęścia Andzi"

https://www.youtube.com/watch?v=h4rmz68gZ6o

W cz.4 kart pracy, wykonajcie zadania ze stron: 9,10,11, a podczas weekendu utrwalajcie znajomość nazw miesięcy.

Miłego weekendu Ciocia Magda

 

02.04.2020

Propozycja na popołudnie

Dziś proponuje obejrzeć o godz. 18;00 bajkę w Kutnowskim Domu Kultury "Akademia Pana Kleksa" ;)

link https://www.facebook.com/KutnowskiDomKultury/videos/167352277707583/

A teraz poćwiczcie literkę Dd ;)

Dzień dobry Kochani! Dziś proponuję zabawę interaktywną ,,Na jaką głoskę...", która polega na odgadywaniu pierwszej głoski, na którą rozpoczyna się wyraz wyświetlany na ekranie. Mam nadzieję, że wszystkie wasze odpowiedzi będą prawidłowe.

https://www.janauczycielka.com/gry-interaktywne/na-jaka-gloske-wielkanoc/?fbclid=IwAR1D_PZY9QLfvNMqkl2xq-nuiKfU8YdBC0j8aFOQXraFoi40XIbS0SoqZO0

Kolejna propozycja to domowy ogrodek. Każdy z was może stać się ogrodnikiem. Pamiętajcie, że o swoje roślinki należy dbać.

Potrzebujemy:
- marchewka lub pietruszka,
- małe naczynko,
- nożyk lub obieraczka,
- woda,
- słoneczne miejsce,
- podlewać co drugi dzień

01.04.2020

Zadanie na popołudnie ;-)

Dziś Międzynarodowy Dzień KLAUUNAAA ;D

A jak wiadomo klaun robi psikusy ;)

Postarajcie się zrobić swojego klauna. Będzieci potrzebować tylko kolorowego papieru, trochę bibuły, kleju i duuuużo Waszej kreatywności i uśmiechu ;)

Poniżej pomysł jak może wyglądać Wasz klaun, ale oczywiście może być inny. Poproście o małą pomoc rodziców, rodzeństwo itp ;)

Pochwalcie się swoimi pracami po powrocie do przedszkola ;)

Nie zapomnijcie zrobić dzis duużo psikusów wszystkim domownikom ;)

buziaczki Tygryski ;***

Dziś Prima Aprilis, dzień żartów i psikusów. Popatrzcie na poniższe obrazki i zastanówcie się co nie pasuje.

Miłej zabawy. Pozdrawiam ciocia Magda

Tematyka: ,,Wielkanoc"

Realizacja Podstawy Programowej Wychowania Przedszkolnego

Obszary:  : I 2,4,5,6,7,8,9/ II 1,2, 3,4,8,9 / III 1,2,3,4,5,6,7,8,9/ IV 1,2,3,4,5,7,8,15/

Na początek zabawa ruchowa „Kolory”- odszukajcie w swoich domach przedmiotyw kolorze białym i żółtym. Następnie liczymy ile przedmiotów udało nam się znaleźć, których znaleźliście więcej? Białych czy żółtych?

A teraz usiądźcie i posłuchajcie bajki pt. ,, Wielkanocna niespodzianka"

Czy to kurczak, czy pisanka? Wielkanocna niespodzianka

WYSTĘPUJĄ: Jaś, Narrator, Pisanka I, Pisanka II,
Pisanka III, Zajączek, Baranek,
Kurczaczek I, Kurczaczek II,
Kurczaczek III

Podkład muzyczny "Wiosna" A. Vivaldiego.

https://www.youtube.com/watch?v=Z_tk-AhlA1o

NARRATOR: Dostał Jaś od mamy
farbki całkiem nowe.
Wymalował na trzech jajkach
wzorki kolorowe.
Ułożył pisanki
w świątecznym koszyku,
a te - nuż się przechwalać,
narobiły krzyku.

PISANKA I: Jestem w paski!

PISANKA II: A ja w gwiazdki!

PISANKA III: Na mnie kurka złota!

PISANKA I: Jakie wzory!

PISANKA II: I kolory!

PISANKA III: Prześliczna robota!

NARRATOR: Na przechwałkach - dyrdymałkach
minął dzionek cały.

PISANKA I: Ja piękniejsza!

PISANKA II: Ja śliczniejsza!

NARRATOR: Wnet się posprzeczały.

ZAJĄCZEK: Każda ładna,
każda zgrabna,
chociaż każda inna.
Żadna z was się o pierwszeństwo
kłócić nie powinna.

NARRATOR: Dobrze radził mądry szarak,
ale nic nie wskórał.

PISANKA I: Powiedz, która z nas ładniejsza?

PISANKA II: Powiedz szybko, która?

BARANEK: Dosyć tego! Chodźcie tutaj.
O co się kłócicie?
Ja mam dla was dar cenniejszy...

NARRATOR: I dał jajkom... ŻYCIE.
Potoczyły się pisanki
do siebie bliziutko,
coś szeptały między sobą,
lecz bardzo cichutko.

Śpiewają:

PISANKA I: Jak mi dobrze,
Jak radośnie...
Powiem wam na uszko,
że zaczęło pukać we mnie
maleńkie serduszko.

PISANKA II: I ja także jakieś dziwne
ruchy czuję w sobie.

PISANKA III: W mą skorupkę puka mocno
malusieńki dzióbek!

NARRATOR: Pękły wszystkie trzy pisanki.
A kurczaczki małe
z jajek się turlały.

Śpiewają piosenkę pt. "Wcale to nie bajka"

KURCZACZEK I: Jaki świat wspaniały!

KURCZACZEK II: Jaki piękny!

KURCZACZEK III: Jaki wielki!

KURCZACZEK I: Jaki kolorowy!

KURCZACZEK II: Wszystko widzę, słyszę, czuję!

KURCZACZEK III: Jestem całkiem nowy!

NARRATOR: Zapomniały o swej kłótni,
bo przyznajcie sami,
że pisanki były przecież
tylko... skorupkami.

Piosenka pt. "Święta Wielkanocne"

/Zajączek wchodzi z koszyczkiem pełnym czekoladowych jajek/

ZAJĄCZEK: Słyszałem, że o Wielkanocnych Świętach
mówiliście tu zawzięcie.
Chciałbym i ja złożyć życzenia:
Zdrowia, szczęścia i marzeń spełnienia.
A teraz w związku z Wielkanocnymi Świętami
obdaruję Was zajączkowymi prezentami.

/częstuje wszystkich czekoladowymi jajeczkami/

Wspólna piosenka: "Wielkanoc, Wielkanoc"

ZAJĄCZEK: Dziękuję kochani, ale już muszę
rozstać się z Wami,
bo czekają na mnie chłopcy i dziewczynki,
abym dał im upominki.

/wychodzi machając i mówiąc/:

Do zobaczenia w przyszłym roku,
choć mi łza się kręci w oku!

WSZYSCY: Niech Zmartwychwstały Pan Jezus napełni
Wasze serca miłością i pokojem.
Niech przemieni
każdy smutek w radość,
każdy płacz i zmartwienie
w szczęście i nadzieję.

NARRATOR: A Wam drogie dzieci życzę by zając,
baranek, kurczak i kosz pisanek,
zagościły u Was w świąteczny poranek!

Aby przypomnieć sobie zwyczaje związane ze Świętami Wielkiej Nocy proponuje obejrzeć odcinek Domowego Przedszkola

 


Ostatnia aktualizacja: 2020-06-01