To takie proste!
Miejskie Przedszkole nr 21 w Płocku
Strona głowna  /  Język angielski
Język angielski

 

Food- lekcja angielskiego dla dzieci starszych

  1. Na powitanie nauczyciel wraz z dziećmi stojącymi w kółeczku śpiewa piosenkę „Good morning song”
  2. Wprowadzenie nowego słownictwa. Nauczyciel wnosi do sali koszyk z produktami spożywczymi.

 

  1. Nauczyciel wskazuje koszyki i mówi: I have a suprice i wyjmuje produkty spożywcze.

Dzieci liczą wraz z nauczycielem przyniesione produkty

  1. Wprowadzenie słownictwa związanego z jedzeniem –nauczyciel pokazuje dzieciom produkty i wspólnie wypowiadają ich nazwy: cheese, tomato, mushrooms, eggs, ham, sausage, broccoli

Cheese Royalty Free Vector Image - VectorStock 

  cheese

Jakie pomidory wybrać na przetwory, a jakie do sałatek?

tomato

 Mushrooms | SNAP-Ed

                                                          mushrooms

 

                                                                          How to Make Perfect Hard Boiled Eggs | SimplyRecipes.com

                                                                  eggs 

Ham in net - Dobrowolscy | Łączymy Smakiem Pokolenia - dobrowolscy.pl

                         ham

                Pork Garlic Smoked Sausage | Southside Market & Barbeque 

                        sausage

https://www.cookforyourlife.org/wp-content/uploads/2018/08/shutterstock_294838064-min-696x520.jpg

 

                     broccoli

Swirly Rainbow Lollipop 6oz | Party City

 lollipop

 

                                                        Lindt Lindor Duży Cukierek Wypełniony Cukierkami - 7705003762 ...                                          

                                                                    candy

 

Homemade Rainbow Ice Cream - Bitz & Giggles

                                                               ice cream

  1. Zabawa „ Food train”?- Nauczyciel prosi dzieci by usiadły w kółeczku: Sit in a circle, please. Następnie rozkłada na podłodze zestaw kart obrazkowych przedstawiających jedzenie. Zadaniem dzieci jest zapamiętanie kolejności ułożonych kart. Następnie nauczyciel odwraca wszystkie karty ilustracją do podłogi i dzieci muszą odtworzyć ich kolejność podając prawidłowe nazwy ukrytych ilustracji.
  2. Nauka piosenki „Do you like broccoli ice cream?

Do You Like Broccoli Ice Cream?

Do you like broccoli?

Yes, I do. Yes, I do.

Do you like ice cream?

Yes, I do. Yes, I do.

Do you like broccoli ice cream? No, I don’t. Yucky!

 

Do you like donuts?

Yes, I do. Yes, I do. Do you like juice?

Yes, I do. Yes, I do.

Do you like donut juice? No, I don’t. Yucky!

 

Do you like popcorn?

Yes, I do. Yes, I do. Do you like pizza?

Yes, I do. Yes, I do.

Do you like popcorn pizza? No, I don’t. Yucky!

 

Do you like bananas?

Yes, I do. Yes, I do. Do you like soup?

Yes, I do. Yes, I do.

Do you like banana soup? No, I don’t. Yuck!

Prime Video: Do You Like Broccoli Ice Cream? & More Kids Songs ... 

Link do piosenki https://www.youtube.com/watch?v=frN3nvhIHUk

7. Na koniec proponuję zabawę „Pass the bag”- utrwalenie słownictwa w zabawie muzyczno- ruchowej. Dzieci siedzą w kole. Przy dźwiękach muzyki podają sobie worek z kartami obrazkowymi na temat  jedzenia. Na przerwę w muzyce dziecko które trzyma worek wyjmuje jedną kartę i podaje nazwę jedzenia które wylosowało. N: Take one thing out of the bag, like this. What is this? Dz.odpowiada: It’s cheese.                                                                

Gdy  dziecko udzieli poprawnej odpowiedzi N.+Dz.mówią: Yes, Kasia. It’s cheese. Well done. Pass the bag! Zabawa trwa dotąd aż wszystkie przedmioty zostaną wyjęte z worka.

 

 

 

Mother's Day 2019: Freebies and deals - ABC11 Raleigh-Durham

Happy Parent’s Day

  1. Powitanie piosenką „Good morning song”
  2. Przypomnienie piosenki z ostatnich zajęć

N. prezentuje zdjęcia z ostatnich zajęć i przypomina nazwy czynności

N: Do you remember these activities? Do you help your mum and dad at home?

N: I wash the dishes/ feed the hamster/ make the beds/ water the flowers/make a cake/ cook spaghetti.

Nauczyciel zaprasza dzieci do wspólnego śpiewania piosenki „I love my mummy”

Link do piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=A014gTIAeng

  1. Prezentacja nowego materiału

Każde dziecko ma przed sobą zestaw kredek i dwie sztywne kartki A-4, na którą będzie naklejać laurki dla mamy i taty. Nauczyciel mówi dzieciom, że dziś obchodzi swoje święto mama oraz to, że zbliża się święto taty.(Dzień Mamy obchodzimy 26 maja, a Dzień Taty 23 czerwca).Nauczyciel informuje dzieci, że za chwilę wykonają piękną laurkę dla mamy i taty oraz nauczą się dla nich wierszyka.

Roses are Red: Nursery Rhyme Coloring Page | Nursery rhymes ...

N: Look at the picture. Can you see the roses? How many roses can you see? Dzieci odpowiadają : Four roses.

N: Let’s count them- one- two- three. Three roses. Colour them red!Dzieci kolorują róże na czerwono. Look at the smaller flowers. They are violets. How many violets can you see? Yes, three violets. Let’s count them- one – two- three. Three violets!. Colour them blue. Dzieci kolorują fiołki na niebiesko.

N: Look at the heart. Can you see the heart for your mummy? Colour it red. Yes, the heart is red. Dzieci kolorują serce na czerwono.

  • Kiedy dzieci skończą kolorować obrazek dla mamy, nauczyciel recytuje wiersz dla mamy i prosi dzieci o powtarzanie go za nim wskazując na poszczególne elementy obrazka.
  • N+ Dz. mówią wiersz dla mamy

Roses are red!

violets are blue

sugar is sweet

and so are you!

  • N. teraz zrobimy obrazek dla taty. Nauczyciel wskazuje na drugi obrazek. Look at the second picture.

5 Easy-to-Make Gift Ideas for Kids on Father's Day - India Parenting

 

N: Loot at the ties? How many ties can you see? Yes, three. Three ties. Colour them as you like. (Dzieci kolorują krawaty jak chcą)

N: Look at the heart. Can you see the heart? Colour it red. Yes the heart is red. Dzieci kolorują serce na czerwono.

N: Recytuje teraz wierszyk dla taty i prosi dzieci, aby powtarzały za nim.

  1. Ćwiczenia utrwalające- Nauczyciel prosi dzieci o wycięcie obu obrazków oraz ich przyklejenie na sztywne kartki formatu A-4. Dzieci mogą dodatkowo ozdobić karty dla mamy i taty. W czasie, gdy dzieci są zajęte wycinaniem, naklejaniem i ozdabianiem obrazków. N: Cut out the pictures, a stick with glue. Then colour your pictures. Dzieci słuchają i powtarzają słowa piosenki. N: Listen and repear.
  2. 5. Zgadywanka

N. wymienia nazwy elementów obu obrazków, a dzieci mają zgadnąć, dla kogo są przeznaczone, np.

N: red rosesDz. for mummy!

N: blue violets Dz. for mummy

N: ties Dz. for daddy

N: a red heart Dz. for mummy and daddy!

  1. Układanki słowne dla mamy i taty.

N: proponuje dzieciom układanie własnych układanek słownych dla mamy i taty, np.

N.+ Dz.: Beautiful roses, beautiful roses, beautiful roses- for mummy!

N + Dz.: Beautiful violets, beautiful violets, beautiful violets- for mummy!

N + Dz.: Three colorful ties, three colorful ties, three colorful ties- for daddy!

N+ Dz.: The big red heart, the big red heart, the big red heart- for mummy and daddy!

  1. Na zakończenie nauczyciel dziękuje dzieciom za zajęcia. Zachęca do wręczenia kart mamie i taciew dniu ich święta oraz do powiedzenia im wierszyków.

N: Look at your beautiful cards. Give the cards with the roses to your mummy and say the rhyme. Give the card with the ties to your daddy and say the rhyme

N: Thank you for the lesson.

N: Let’s sing the goodbye song.

 

Parents' Day ~ TCV School Gopalpur

 

Toys and numbers – utrwalenie poznanego słownictwa (angielski dla najmłodszych).

Toys

   

  • Zaśpiewaj Toys

https://www.youtube.com/watch?v=eb53_Kdc1XI

Numbers

  • Policz misie, piłki. Pokoloruj wybraną zabawkę.

  • Pokoloruj według powtarzającego się rytmu. Nazywaj kolory.

  • Zaśpiewaj Five Little Monkeys

https://www.youtube.com/watch?v=BF7egYW1f7E

Powodzenia :)

ciocia Marta

 

  1. Powitanie piosenką „Good morning song.
  2. Wprowadzenie nowego słownictwa. Nauczyciel przeprowadza z dziećmi krótką pogadankę w j. polskim na temat tego, jak dzieci pomagają swoim rodzicom w domu. N: Do you help your mum/ dad?. N mówiąc krótkie zdania o sobie ,prezentuje przygotowane wcześniej ilustracje w następującej kolejności: zmywanie naczyń, karmienie chomika, słanie łóżka, podlewanie kwiatów, robienie ciasta, gotowanie spaghetti.

Little Girl Helping Her Mother To Wash The Dishes Cliparty ...

wash the dishes

What Do Hamsters Eat | What To Feed Hamsters

Feed my hamster

6 Reasons WHY Making Your Bed is SO Important - Joel Stockstill ...

make the beds

Kid watering flowers Royalty Free Vector Image

water the flowers

Make a cake | Kindness4Kids

make a cake

Instant Pot Spaghetti | Tested by Amy + Jacky

cook spaghetti

 

  • Do you wash the dishes? I wash the dishes at home. Washing them is fun!
  • Have you got a pet at home?Look! I’ve got a hamster!. I feed my hamster every day.
  • Do you make your bed in the morning? I make my bed every day? Making the bed is fun!
  • Do you water the flowers with your mum or dad? I water the flowers every day. Watering them is fun!
  • Do you make a cake with your mum? I like making cakes. Making cakes is fun.
  • Do you like spaghetti?Do you cook spaghetti with your mum? I like coooking spaghetti. Cooking spaghetti is fun.
  1. Nauka nowej piosenki „I love mu mum”
  • flashcards, pomocne przy wprowadzaniu słownictwa, które jest użyte w piosence

I Love My Mommy (Mother's Day Song)


I love my mommy, I love my mommy
I love my mommy, yes I do.
Here's a kiss and a hug for you
Thank you mommy for all you do
Happy Mother's Day, Happy Mother's Day
Happy Mother's Day, I love you.

I love my mommy, I love my mommy
I love my mommy, yes I do.
Here's a kiss and a hug for you
Thank you mommy for all you do
Happy Mother's Day, Happy Mother's Day
Happy Mother's Day, I love you.

Happy Mother's Day, I love you.

 

Link do piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=A014gTIAeng

  1. Zabawa „Simon says”- Nauczyciel wydaje różne komendy. Dzieci wykonują komendy nauczyciela- czyli odpowiednio gestykulują- tylko i wyłącznie wtedy, gdy komenda poprzedzona jest zwrotem „Simon says”

N: Simon says, wash the dishes! – dzieci udają czynność mycia naczyń

N: Simon says, make the beds!- dzieci udają, że ścielą łóżko

N: Simon says, water the flowers!- dzieci naśladują podlewanie kwiatów

N: make a cake!- dzieci stoją nieruchomo, bo komenda nie była poprzedzona słowami „Simon says”

  1. Na koniec proponuję rysowanie czynności w domu.

N. zadaje dzieciom pytania pokazując zdjęcia: Who washes the dishes at home?

Who feeds the pets at home? Who waters the flowers at home or in the garden?

Who makes the cake at home? Who cooks the spaghetti at home?

Dzieci podnoszą w górę ręce, jeśli wykonują czasami którąś z czynności, o której wspomniał nauczyciel. Następnie nauczyciel prosi dzieci, aby narysowały jedną domową czynność, którą robią w domu razem z mamą lub z tatą.

N: Draw a picture of you helping mu mor da dat home?

  1. Prezentacja rysunków

Chętne dzieci prezentują swoje rysunki mówiąc po angielskiu nazwę czynności, którą zilustrowały, np. I wash the dishes/ I make the beds /I make a cake with my mum.

  1. Zakończenie lekcji- wspólne śpiewanie piosenki pt. „Good bye song”

 

                                                            Happy mother's day Archives - MyContentStore

 

 I can- Can you? (ja umiem, czy ty umiesz/ możesz?)

  1. Na stoliku rozkładamy potasowane i odwrócone obrazkiem do stołu karty oraz odwrócone karty z czasownikami. Dziecko rzuca kostką oraz wybiera kartę z obrazkiem. Wyrzucając dowolną liczbę oczek dziecko buduje zdanie twierdzące.

Naklejka na ścianę Cartoon monkey wiszące a monkey

 

A monkey can walk.

A monkey can climb.

A monkey can run.

Wąż, zdjęcia węży - Wektory stockowe węże gady, obrazy i ...a snake

 

A snake can swim.

A snake can jump.

A snake can walk.

 

  1. Zabawa „Simon says” – Osoba wybrana na „Simona” staje w środku i podaje komendy poprzedzone słowami „Simon says…”, wykonując jednocześnie podaną komendę. Uczestnicy zabawy wykonują komendę tylko jeżeli jest ona poprzedzona słowami „Simon says…” i tylko jeżeli jest zgodna z tym, co demonstruje „Simon”. W przeciwnym wypadku uczestnicy zabawy nie mogą ruszyć się z miejsca

 

  1. A teraz czas na powtórzenie. Proponuję zabawę I can - Can you? Jest to świetny sposób, aby przećwiczyć poprawną wymowę nowego słownictwa.
  • Nauczyciel prosi, aby dzieci powtarzały usłyszane zdania.

Link do nagrania

https://www.youtube.com/watch?v=3vqODo_6hrs

 

  1. Zabawa „Zamiana miejsc (Change place). Jako że jest to zabawa ruchowa. Aby się w nią bawić, dzieci muszą usiąść w kole na krzesełkach. Nauczyciel wręcza każdemu dziecku karteczki z wyrazami, np. wyrazy związane z ubraniami (max. 5 lub 6 wyrazów), staje w środku koła i wywołuje jakiś wyraz. Wszystkie dzieci, które mają ten wyraz muszą zamienić się miejscami. Ale nauczyciel również siada na krzesło, więc w środku koła zostanie jakieś dziecko, które wywołuje inny wyraz.

 

  1. Na koniec proponuję zabawę w szukanie Boba (Are you Bob?) Jedno dziecko wybrane przez nauczyciela ma zawiązane oczy chustą. Jego zadaniem po odłonięciu oczu jest jak najszybsze odnalezienie Boba, którego dzieci wybierają spośród siebie. Poszukujący pyta: Are you Bob? Pozostali z wyjątkiem Boba, odpowiadają: No, I’m sorry. I’m Wojtek/Piotr itd.(przedstawiają się prawdziwym imieniem).Odnaleziony Bob ma zakrywane oczy chustą i zabawa toczy się dalej.

 

Miłej zabawy

Ciocia Basia

 

 

Utrwalenie wiadomości – angielski dla najmłodszych dzieci.

  • Colors

https://www.youtube.com/watch?v=k-2X98IsdNY&feature=youtu.be

Rysuj po śladzie. Policz jabłka.

Ile jest bananów? Policz i pokoloruj.

Pozdrawiam

ciocia Marta

 
 

 

What can you do?- lekcja angielskiego dla starszych dzieci

  1. Powitanie – piosenka intonacyjna na melodię „Panie Janie” (Brother John) śpiewana różnymi stylami.

“Hello ....... (name of a student) x2

How are you? x2

We very, very like you x2

Be with us x2

 

Let's try it slow. A little faster now. Can you sing loud? Louder?

Now let’s try it quiet. Can you sing high? Can you sing low?

  1. Wprowadzenie nowego słownictwa przez nauczyciela przy użyciu kart obrakowych przedstawiających kilka czynności np. swim- pływać, run- biegać, sing- śpiewać, jump- skakać, draw- rysować.
  2. Nuczyciel mówi zdanie, np. I can swim- Ja umiem pływać. Następnie prosi by kolejno każde z dzieci powtórzyło to zdanie.
  3. Nauka nowej piosenki „Yes I can”. Nauczyciel prosi dzieci by usiadły na dywanie. Let’s sit on the carpet. It’s time for a song- czas na piosenkę

„Yes I can”

Little bird, little bird, can you clap?
No, I can’t. No, I can’t. I can’t clap.
Little bird, little bird, can you fly?
Yes, I can. Yes, I can. I can fly.

Elephant, elephant, can you fly?
No, I can’t. No, I can’t. I can’t fly.
Elephant, elephant, can you stomp?
Yes, I can. Yes, I can. I can stomp.

Little fish, little fish, can you stomp?
No, I can’t. No, I can’t. I can’t stomp.
Little fish, little fish, can you swim?
Yes, I can. Yes, I can. I can swim.

Gorilla, gorilla, can you swim?
No, I can’t. No, I can’t. I can’t swim.
Gorilla, gorilla, can you climb?
Yes, I can. Yes, I can. I can climb.

Buffalo, buffalo, can you climb?
No, I can’t. No, I can’t. I can’t climb.
Buffalo, buffalo, can you run?
Yes, I can. Yes, I can. I can run.

Boy and girls, boys and girls, can you sing?
Yes, we can. Yes, we can. We can sing.
Boys and girls, boys and girls, can you dance?
Yes, we can. Yes, we can. We can dance.
We can sing. We can dance. Yes, we can.
We can sing. We can dance. Yes, we can.
Yes, we can. Yes, we can. Yes, we can.
Yes, we can. Yes, we can. Yes, we can.
Yes, we can. Yes, we can. Yes, we can.

Link do piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=_Ir0Mc6Qilo

  1. Zabawa ruchowa TPR( Total Physical Response)

Nauczyciel dzieli dzieci na dwie grupy dziewczynki- girls i chłopców- boys. Następnie prezentuje komendy i czynności, jakie po tych komendach należy wykonać. Nauczyciel prosi by dzieci go naśladowały.

N: jump

N+dz : podskakują

N: swim

N+dz : pływają

N: run

N +dz : biegają

N: draw

N+dz : rysują

N: wiggle your fingers

N+dz : poruszają wszystkimi palcami dłoni

  1. Na koniec proponuję zabawę “If you’re happy” - dzieci powtarzają za nauczycielem ruchy i słowa rymowanki

If you are happy, clap your hands. (szerokie uśmiechy, klaszczemy w dłonie)

If you are sad, give a hug (smutne miny, łączymy się w pary i przytulamy)

If you’re angry, stomp your feet. ( rozgniewana buzia, tupiemy stopami)

 

Miłej zabawy

Ciocia Basia

 

Przeciwieństwa (opposites)- lekcja angielskiego dla dzieci starszych

  1. Piosenka powitalna” Good morning song”

Nauczyciel wita się z dziećmi.

  • Link do piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=-0o79IMmAYE

  1. Przypomnienie piosenki o pogodzie.

Nauczyciel prezentuje obrazki przestawiające różne stany pogody i zaprasza dzieci do zaśpiewania piosenki pt. „How is the weather?”

https://www.youtube.com/watch?v=rD6FRDd9Hew

  1. Wprowadzenie nowego słownictwa.

Nauczyciel informuje, że na dzisiejszych zajęciach dzieci nauczą się mówić o cechach przedmiotów, ludzi, zwierząt oraz zjawisk.

N: Look out of the window. What’s the weather like today? – Jaka jest dzisiaj pogoda?

Dzieci udzielają odpowiedzi zgodnie ze stanem faktycznym, używając znanego im słownictwa z piosenki o pogodzie.

  • Następnie nauczyciel prezentuje obrazki nazywając je po angielsku i prosząc dzieci, aby powtarzały za nauczycielem nowe słownictwo.
  • Nauczyciel (wskazując rysunki przedstawiające pogodę): Look!The sun is shining! The weather’s very good! Look! It’s raining!The weather is very bad! Good and bad, good and bad, good and bad!
  • Nauczyciel zachęca dzieci do powtórzenia przymiotników good i bad. N: Let’s say it together! N+Dz.: good and bad- good and bad- good and bad!
  • W podobny sposób N.przedstawia kolejne, przeciwne przymiotniki. N.(wskazując ponownie na pierwsze dwa rysunki): Look at the sun. The sun is happy. Look at the cloud. The cloud is very sad. Happy and sad- happy and sad- happy and sad!
  • Nauczyciel(wskazując na kolejne dwa obrazki) Look at the boy. The boy is very short. Look at the teacher. The teacher is very tall. Short and tall- short and tall- short and tall. Let’s say it together!
  1. Nauka nowej piosenki „Opposites song”

Opposites song

One hand two hands clap, clap, clapx2

One hand two hands pat, pat, pat

Big and small

Big, big, bigx4

Small, small, small

One hand two hands clap, clap, clapx2

One hand two hands pat, pat, pat

Long and short

Long, long, longx4

Short, short, short

One hand two hands clap, clap, clapx2

One hand two hands pat, pat, pat

Fast and slow

Fast, fast, fast

Slow, slow, slowx4

One hand two hands clap, clap, clapx2

One hand two hands pat, pat, pat

Up and down

Up, up, upx4

Down, down, down

One hand two hands clap, clap, clapx2

One hand two hands pat, pat, pat

Link do piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=oootVj4H0J4

  1. Na koniec proponuję zabawę "SPIDER AND FLIES'' - pajączek i muszki" . Do tej zabawy potrzebujemy jednej osoby, która będzie pajączkiem i kilkoro innych dzieci, które będą muszkami. SPIDER woła "FLIES ARE FLYING (muszki latają) - wtedy dzieci biegają po sali, następnie woła SPIDER IS COMMING - na ten dźwięk dzieci zatrzymują się, stają nieruchomo a pajączek szuka osoby która się poruszyła.

 

Miłej zabawy:)

 

Hello kids :)

Zapraszam maluszki do zabawy.

Przypominam, House - dom

  • Narysuj dom słuchając piosenki: House

https://www.youtube.com/watch?v=uzzo3yKJ--A

I live in a house

With a garden

And a red roof

I live in a house

With a black chimney

House!

This is our house

And we call it home

House!

This is our house

And we call it home

Nowe słówka:

   kitchen - kuchnia

     bathroom - łazienka

   room - pokój

  • Odszukaj na ilustracji: kitchen, bathroom, room.

  • Zapraszam całą rodzinę do zabawy przy piosence:

Baby shark

https://www.youtube.com/watch?v=XqZsoesa55w

One little finger

https://www.youtube.com/watch?v=eBVqcTEC3zQ

Walking walking

https://www.youtube.com/watch?v=fPMjnlTEZwU

Pozdrawiam

ciocia Marta

 

„Pets”-lekcja angielskiego dla starszych dzieci

 

  1. Powitanie.

Nauczyciel wita się z dziećmi słowami: Hello kids! (Cześć dzieciaki!), a dzieci odpowiadają: Hello teacher! (Dzień dobry Pani!). Następnie dzieci witają się z pacynką mówiąc: Hello! (Cześć!). Nauczyciel prosi, by dzieci zaśpiewały piosenkę na powitanie.

Dzieci śpiewają na powitanie piosenkę „Good morning song”.

  • Poniżej przesyłam link do tej piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=-0o79IMmAYE

"Good Morning "

Good morning, good morning. How are you today?

Good morning, good morning.

I’m happy let’s play.

Good morning, good morning. How are you today?

Good morning, good morning.

I’m happy let’s play.

Stretch up, stretch down.

Spin your head, turn around.

Move your shoulders, up and down.

Stretch your arms and turn around.

Good morning, good morning. How are you today?

Good morning, good morning.

I’m happy let’s play.

Good morning, good morning. How are you today?

Good morning, good morning.

I’m happy let’s play.

Yeah, let’s play!

  • Po zaśpiewaniu piosenki nauczyciel prosi, dzieci by usiadły na dywanie, zwracając się do nich słowami: Sit down please! (Proszę usiąść!).
  1. Wprowadzenie nowego materiału: Dziecko wybrane przez nauczyciela wyciąga z magicznego pudełka jeden obrazek przedstawiający zwierzę domowe. Nauczyciel pokazuje dzieciom obrazek i pyta: What pet is it? (Jakie to zwierzę domowe?) Dzieci podają nazwę zwierzaka, a nauczyciel głośno wypowiada tę nazwę w języku angielskim, np: It’s a dog. (To jest pies). Nauczyciel prosi, by dzieci podawały sobie obrazek i by każde dziecko po kolei głośno powtarzało nazwę zwierzaka po angielsku. W ten sam sposób dzieci uczą się jeszcze kilku innych słów: a cat (kot), a mouse, (mysz), a hamster (chomik).
  • Następnie nauczyciel prosi, by dzieci wstały: Stand up, please! (Proszę wstać!) oraz zrobiły koło: Make a circle! (Stańcie w kółeczku!). Kiedy dzieci tworzą koło, nauczyciel mówi: Look and listen. Każde dziecko powtarza za nauczycielem nazwę zwierzątka w j.angielskim.
  1. Zabawa „Bingo”

Dziecko otrzymuje plansze z obrazkami związanymi z omawianym tematem. Nauczyciel odczytuje nazwy obrazków – dziecko po usłyszeniu odpowiedniej nazwy – zakrywa dany obrazek. Odczytywane nazwy muszą zawierać również przykłady ‘zmyłki’ – czyli wyrazy, które w ogóle nie występują na planszy. Kiedy dziecko zasłoni wszystkie obrazki woła “BINGO”

  1. Nauka piosenki ”I have a pet”

"I have a Pet"

Do you have a pet?
Yes, I have a dog

I have a pet, he is a dog
And he says, "Woof, woof, woof, woof, woof
Woof, woof"

I have a cat

I have a pet, she is a cat
And she says, "Meow, meow, meow, meow, meow
Meow, meow"

I have a mouse

I have a pet, he is a mouse
And he says, "Squeak, squeak, squeak, squeak, squeak
Squeak, squeak"

Woof, woof
Meow, meow
Squeak, squeak

I have a bird

I have a pet, he is a bird
And he says, "Tweet, tweet, tweet, tweet, tweet
Tweet, tweet"

I have a fish

I have…

link do piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=pWepfJ-8XU0

  1. Utrwalenie materiału „Guess the pet” ( Zgadnij jaki to zwierzak). Nauczyciel prosi, by jedno z dzieci podeszło do niego i pokazuje mu obrazek przedstawiający zwierzę domowe. Nikt poza wybranym dzieckiem nie widzi, jakie zwierzę znajduje się na obrazku. Następnie nauczyciel wyjaśnia, że wybrane dziecko będzie naśladować sposób poruszania się zwierzątka, które znajduje się na obrazku oraz odgłosy, które to zwierzę wydaje. Reszta dzieci ma za zadanie odgadnąć, jak nazywa się ten zwierzak, podając jego nazwę po angielsku, np: It’s a dog.

 

 

 

Witam!

W miesiący maju realizowana będzie tematyka:

My house – mój dom, angielski dla I, II gr.

Drogi Rodzicu, popatrz z dzieckiem na ilustracje:

House    (dom)

     My room    (mój pokój)

Odszukaj i wskaż na ilustracji:

bed- łóżko

carpet – dywan

lamp – lampa

toys – zabawki

Pokoloruj obrazek (jeśli jest możliwość wydrukowania, jeśli nie dziecko może narysować swój pokój)

 Zabawa ruchowa do piosenki - Walking walking

https://www.youtube.com/watch?v=fPMjnlTEZwU

Walking walking. Walking walking.                       (chodzimy)

Hop hop hop. Hop hop hop.                                (podskakujemy)

Running running running.                                    (biegniemy)

 Running running running.

 Now let's stop. Now let's stop. (x2)                   (zatrzymujemy się)

 

Tiptoe tiptoe. Tiptoe tiptoe.                                (chodzimy na paluszkach)

Jump jump jump. Jump jump jump.                     (podkakujemy)

Swimming swimming swimming.                           (płyniemy)

Now let's sleep. Now let's sleep.                         (zasypiamy, zamykamy oczy)

Wake up! It's time to go!                                     (budzimy się, otwieramy oczy)

 

 Are you ready to go fast? Okay!                        (powtarzamy szybciej)

Walking walking. Walking walking.

Hop hop hop. Hop hop hop.

Running running running. Running running running.

Now let's stop. Now let's stop. (x2)

Pa, pa, pa   (ciocia Marta)

 

 

Revision- powtórzenie

Lekcja angielskiego dla starszych dzieci

  1. Zacznijmy zajęcia od zaśpiewania piosenki pt.: „How are you”
  • Tekst piosenki „How are you”

„How are you”

Hello, hello, hello, how are you? x2

(machamy prawą ręką, lewą, prawą, wyciągamy obie ręce przed siebie)

 

I’m good! I’m great! I’m wonderful! x2

(kciuk do przodu, drugi kciuk do przodu, dwa kciuki machają góra i dół)

 

Hello, hello, hello, how are you? x2

(machamy prawą ręką, lewą, prawą, wyciągamy obie ręce przed siebie)

I’m sad! I’m hungry! I’m not so good! x2

(pokazujemy smutną minę, głaszczemy się po brzuchu, krzyżujemy ręce i przecząco kiwamy głową)

  • Link do piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8

  1. Zabawa „Nasze nastroje”- dzieci poruszają się swobodnie po dywanie do akompaniamentu grzechotki lub tamburyna, kiedy instrument cichnie, dobierają się w pary i realizują dialog:
  • Hello, Kasia!
  • Hello, Tomek!
  • How are you?
  • I’m…sad/happy/good/great/etc. And how are you?
  • I’m …sad/happy/good/great/etc.
  1. Emotions Hokey Pokey  - zabawa polega na wykonywaniu różnych min o których mowa w piosence. Melodia doskonale znana dzieciom, gdyż jest to inna wersja „Hockey, Pockey”.  W trakcie zabawy możemy zakrywać i odkrywać dłońmi twarz, prezentując kolejno miny wesołą, smutną, złą, przestraszoną, zdziwioną, niemądrą.
  • Poniżej załączam link do piosenki na postawie, której przeprowadzamy zabawę z emocjami.

https://www.youtube.com/watch?v=ZHS7vCdBeus

  1. Zabawa "Co powiedziałam"- jedno dziecko stoi w dużej odległości od nauczyciela np. na drugim końcu sali. Nauczyciel bardzo cicho wypowiada słowa związane z emocjami np. sad. Dziecko musi odgadnąć, jakie słowo powiedział nauczyciel.
  2. Zabawa „Piłka goni piłkę”What’s your name?/ How are you?/ How old are you?-  zabawa pozwoli utrwalić podstawowe zwroty.

Dzieci siedzą w kole. Nauczyciel przygotowuje dwie różniące się od siebie piłeczki, nie za duże, by nie utrudniać zabawy. Jedna z nich goni drugą – na hasło start zabawa się rozpoczyna – piłki ruszają po obwodzie koła, w tym samym kierunku, na hasło stop piłki zatrzymują się w rękach osób, które w danym momencie miały je w ręce. Jedna z piłek oznacza pytanie, druga odpowiedź – uzgadniamy to na początku zabawy.– np. niebieska zawsze pyta, różowa odpowiada.

  1. Na koniec proponuję zabawę Wyścigi”- dzieci ustawiają się w dwóch drużynach. Przed każdą grupą leżą karty obrazkowe przedstawiające różne emocje. Nauczyciel wydaje polecenie, którą kartę należy przynieść. Punkt zdobywa ten zespół, który jako pierwszy przyniesie odpowiednią kartę. Na zakończenie sumujemy punkty i wyłaniamy zwycięzcę.

 

Miłej zabawy :)

 

Hello kids!

Zapraszam maluchy do wspólnej zabawy

„If you are happy” – piosenka z pokazywaniem

https://www.youtube.com/watch?v=l4WNrvVjiTw

If you're happy, happy, happy clap your hands.
If you're happy, happy, happy clap your hands.         klaszczemy w ręce
If you're happy, happy, happy clap your hands.
Clap you hands.

If you're angry, angry, angry stomp your feet.
If you're angry, angry, angry stomp your feet.            tupiemy nogami
If you're angry, angry, angry stomp your feet.
Stomp your feet.
If you're angry, angry, angry stomp your feet.

If you're scare, scare, scare say: "Oh no!"
If you're scare, scare, scare say: "Oh no!"                   mówimy: Oh no!
If you're scare, scare, scare say: "Oh no!"
Say: "Oh no!"
If…

Jaką mam minę? – zabawa pantomimiczna

Przygotowujemy z dzieckiem emotki:

(można wydrukować  lub narysować własnoręcznie i pokolorować)

  • Happy - wesoły

 

  • Sad - smutny 

 

  • Scare - przestraszony

Rodzic wybiera minkę, pokazyje dziecku i nazywa po angielsku.  Zadaniem dziecka jest odzwierciedlić emocje mimiką.

 

Życzę dużo uśmiechu :)

Ciocia Marta
 

 

How are you today?- lekcja angielskiego dla dzieci starszych

  1. Zabawa ruchowa „Catch the ball and say hello

Nauczyciel i dzieci stają w kręgu. Nauczyciel trzyma w dłoniach miękką piłkę. Wita się z dziećmi po angielsku i zachęca je do powtórzenia powitania.

N: Hello! Hello! Say „hello”

Dz: Hello!

N.(wskazuje na piłę): Look! This is a ball.

Uwaga! Ten, do kogo rzucę piłkę(a ball), ma ją złapać i przywitać się ze mną po angielsku. Uwaga! Ready! Steady! Go!
N.(rzucając piłkę do pierwszego dziecka): Kasia! Catch the ball and say hello!

Kasia (łapie piłkę i powtarza powitanie):Hello!

N: Alan! Catch the ball and say „hello”, etc.

  1. Nauka piosenki „How are you today

How are you today

Hello, hello! How are you today?

I’m happy, happy, happy.

Hello, hello! How are you today?

I’m sad, sad, sad.

Hello, hello! How are you today?

I’m hungry. I’m hungry today!

 

Poniżej załączam link do piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=teMU8dHLqSI

 

  1. Zabawa ruchowa TPR(Total Physical Response)

N: jump!                               N+Dz: podskakują

N: put your hands up!        N+Dz: podnoszą ręce do góry

N: touch your nose!            N+Dz: dotykają swoich nosów

N: wiggle your fingers!       N+Dz:poruszają wszystkimi palcami dłoni

 

  1. How are they feeling now- quiz

Proponuję wykorzystać quiz, który znajdziemy na youtube. Dzieci oglądają różne scenki, po czym muszą odkryć, jakie emocje towarzyszyły występującym postaciom. Należy wybrać poprawną odpowiedź spośród trzech możliwych odpowiedzi.

 

Link do quizu

https://www.youtube.com/watch?v=anHnpDfsItc

 

  1. Zabawa z butelką

Ilustracje przedstawiające różne emocje układamy w kole. W środku koła kładziemy butelkę, którą dzieci kolejno kręcą. Zadanie polega na tym, aby zaprezentować pozostałym taką minę, jaką wskazała butelka.

 

 

Numbers - angielski dla najmłodszych dzieci

1 - one       2 - two     3 - three    4 - four     5 - five

  • "Five Little Ducks" - piosenka

https://www.youtube.com/watch?v=pZw9veQ76fo&feature=emb_rel_end

Five little ducks went out one day
Over the hill and far away
Mother duck said, "Quack, quack, quack, quack"
But only four little ducks came back
One, two, three, four
Four little ducks went out one day
Over the hill and far away
Mother duck said, "Quack, quack, quack, quack"
But only three little ducks came back
One, two, three
Three little ducks went out one day
Over the hill and far away
Mother duck said, "Quack, quack, quack, quack"
But only two little ducks came back
One, two
Two little ducks went out one day
Over the hill and far away
Mother duck said, "Quack, quack, quack, quack"
But only one little duck came back
One
One little duck went out one day
Over the hill and far away
Mother duck said, "Quack, quack, quack, quack"
But none of the
  • Liczymy: rozkładamy na dywanie karty z narysowanymi od 1 do 5 (np.kropkami, kwadratami lub inne), następnie przeliczamy jednocześnie wskazując odpowiednią kartę. Za każdym razem gdy zaczynamy liczyć od początku zmieniamy ton głosu. Tak więc liczymy: najpierw cicho, potem głośno, robiąc złą minę, robiąc śmieszną minę, płacząc, śmiejąc się itp.
  • Zabawa w chowanego: jedna osobaza zasłania oczy i liczy do pięciu po angielsku, a pozostałe osoby się chowają. Następnie wypowiada słowa: I am looking (co oznacza szukam).
  • "One little finger" - piosenka

https://www.youtube.com/watch?v=eBVqcTEC3zQ

One little finger
One little finger, tap tap tap
Put the finger up, put the finger down
Put it on your head
One little finger
One little finger, tap tap tap
Put the finger up, put the finger down
Put it on your nose
One little finger
One little finger, tap tap tap
Put the finger up, put the finger down
Put it on your chin
One little finger
One little finger, tap tap tap
Put

 

Feelings and emotions- lekcja agielskiego dla starszych dzieci

 

  1. Na początek proponuję piosenkę „If you happy- którą dzieci dobrze znają i pamiętają

If You're Happy

If you're happy, happy, happy clap your hands.
If you're happy, happy, happy clap your hands.
If you're happy, happy, happy clap your hands.
Clap you hands.

If you're angry, angry, angry stomp your feet.
If you're angry, angry, angry stomp your feet.
If you're angry, angry, angry stomp your feet.
Stomp your feet.

If you're scare, scare, scare say: "Oh no!"
If you're scare, scare, scare say: "Oh no!"
If you're scare, scare, scare say: "Oh no!"
Say: "Oh no!"

  1. Zabawa pantomimiczna „ How are you today”

 Dzieci starają się jak najlepiej pokazać podaną emocję. Nauczyciel przedstawia karty obrazkowe.

Can you make a happy face?

Can you make a sad face?

Can you make an angry face?

  1. Praca w kole - dzieci odpowiadają, jaki mają dzisiaj nastrój odpowiadając na pytanie i wskazując jedną z kart obrazkowych położonych w środku.

 How are you today?                         

 I am happy / I am sad / I am angry

  1. Zabawa „If you’re happy” - dzieci uczą się ruchów i słów rymowanki:

If you are happy, clap your hands. (szerokie uśmiechy, klaszczemy w dłonie)

If you are sad, give a hug (smutne miny, łączymy się w pary i przytulamy)

If you’re angry, stomp your feet. ( rozgniewana buzia, tupiemy stopami)

  1. Na koniec zajęć  proponuję zabawę „ Send a smile”. Dzieci siedzą w kręgu, chętne dziecko wysyła promienny uśmiech do następnego dziecka mówiąc „I like you” , ono do kolejnego – tak, by uśmiech dotarł do każdego dziecka. Promienny uśmiech powraca do dziecka, które rozpoczęło zabawę.

 

 

„Happy English” – angielski dla najmłodszych (gr. I, II)

 

I like fruits – lubię owoce. Nazywanie ulubionych owoców.

apple – jabłko

banana – banan

plum – śliwka

Do nauki słówek można wykorzystać świeże owoce bądź narysować wspólnie z dzieckiem i nazywać kolejno: I like apple, I like banana, I like plum.

Piosenka „I like bananas”

https://www.youtube.com/watch?v=HvDmGYdQP7Y

Spiewamy i wskazujemy owoce wymieniane w piosence.

 Fruits - praca plastyczna. Rodzic przygotowuje kontur jabłka, banana i śliwki. Prosimy dziecko o pokolorowanie ilustracji mówiąc: red apple (czerwone jabłko), yellow banana (żółty banan), purple plum (fioletowa śliwka).

 

Vegetables – warzywa. Nazywanie ulubionych wzrzyw.

carrot – marchewka

potato – ziemniak

tomato – pomidor

Salad – sałatka

Proponuję przygotowanie wspólnie z dzieckiem sałatki owocowo – warzywnej np. starta marchewka i jabłko (nazywamy wybrane składniki po angielsku). 

Where is carrot? – zabawa ruchowa. Chowamy marchewkę w dowolnie wybranym miejscu i zadajemy pytanie: Where is carrot?. Następnie dajemy wskazówki, mówiąc: hot – gorąco (dobry kierunek), cold – zimno (zły kierunek). Zadaniem dziecka jest odnalezienie warzywa kierując się w dobrym kierunku.

 

„Days of the week” – nauka piosenki. Poznajemy dni tygodnia.

https://www.youtube.com/watch?v=mXMofxtDPUQ&vl=en

 

Utrwalamy znajomość kolorów: yellow – żółty, green – zielony, red – czerwony, blue – niebieski

Propozycje zabaw:

  1. „Touch Yellow” – mówimy „touch” i podajemy konkretny kolor, zadaniem dziecka jest znalezienie przedmiotu w danym kolorze.
  2. „Hot ball” – ustalamy, że na kolor czerwony – red nie łapiemy piłki. Następnie rzucamy dziecku piłkę podając nazwę wybranego koloru.
  3. Kolorowe obrazki – wycinamy razem z dzieckiem po kilka kwadratów, kół i trójkątów w różnych kolorach i układamy obrazek według własnego pomysłu.

 

Drodzy Rodzice jeśli wasze dzieci nudzą się w domu i nie wiecie w co jeszcze moglibyście się z nimi pobawić to polecam kanał na Youtube: #zagrajmywangielski w którym pokazujemy wam jak cudownie spędzić czas z dzieckiem, jednocześnie ucząc go angielskiego

 

Spring is coming!- język angielski dla starszych dzieci

Dzisiaj proponuję zajęcia o tematyce wiosennej

Na wstępie zaśpiewajcie razem z dzieckiem piosenkę na powitanie „Good morning song”

Poniżej przesyłam link do tej piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=-0o79IMmAYE

 

1) Tekst piosenki „Good morning”

 

                                                                      Good Morning

Good morning, good morning. How are you today?

Good morning, good morning.

I’m happy let’s play.

Good morning, good morning. How are you today?

Good morning, good morning.

I’m happy let’s play.

Stretch up, stretch down.

Spin your head, turn around.

Move your shoulders, up and down.

Stretch your arms and turn around.

Good morning, good morning. How are you today?

Good morning, good morning.

I’m happy let’s play.

Good morning, good morning. How are you today?

Good morning, good morning.

I’m happy let’s play.

Yeah, let’s play!

 

2) Nadszedł czas by złapać się za ręce i wspólnie z dzieckiem zrobić koło. Możecie wspólnie z dzieckiem zaśpiewać piosenkę „Make a circle”

 

"Make a circle"

Make a circle, big big big.

Small small small.

Big big big.

Make a circle, small small small.

Hello hello hello.

Make a circle, round and round.

Round and round.

Round and round.

Make a circle, round and round.

Hello hello hello.

Make a circle, up up up.

Down down down.

Up up up.

Make a circle, down down down.

Now sit down.

 

3) Gdy już zaśpiewacie piosenkę usiądźcie na dywanie. Rodzicu przygotuj sobie „Magic box”- magiczne pudełko, dzięki któremu wprowadzisz dziecku nowe słownictwo związane z wiosną. (bocian- a stork, biedronka a ladybird, pająk- a spider, motyl, a buterfly, żaba- a frog)

 

4) Rodzicu zanim zaczniecie zabawę schowaj karty związane z wiosną do magicznego pudełka. Następnie poproś, by dziecko wyciągnęło jedną kartę.

Powiedz np. Look. It’s a frog. (spójrz to jest żaba)

Repeat after me( powtórz za mną)

I tak możecie analogicznie powtórzyć każdą z kart obrazkowych.

 

5) Gdy dziecko pozna wszystkie słowa związane z wiosną można pobawić się w kolejną zabawę „What’s missing?”( Czego brakuje?)

 

What’s missing?”  - dziecko siada na dywanie na wprost rodzica. Następnie rodzic rozkłada karty obrazkowe związane z wiosną i przedstawia każde ze słówek, a dziecko powtarza. Gdy wszystkie słowa są już utrwalone rodzic prosi, aby dziecko zamknęło oczy R: „Close your eyes!” ( dziecko zamyka oczy)  rodzic zabiera jedną z kart prezentacyjnych  mówiąc R: „Now open your eyes and tell me: What’s missing?” Dziecko zgadują po angielsku czego brakuje.

 

 

Miłej zabawy Pani Basia

 

 

ZOO animals- lekcja angielskiego dla dzieci starszych

  1. Dzisiejsza lekcja będzie poświęcona zwierzętom mieszkającym w zoo.

Na początek zaśpiewajmy piosenkę na powitanie "Good morning song", którą dzieci już dobrze znają Poniżej przesyłam link     

 https://www.youtube.com/watch?v=-0o79IMmAYE

  1. Przejdźmy teraz do prezentacji nowego słownictwa na podstawie ilustracji wybranych zwierząt egzotycznych.

 

Nauczyciel prezentuje kilka kart obrazkowych przedstawiających wybrane zwierzęta egzotyczne. Jeśli grupa dzieci jest mała można rozłożyć karty na podłodze. N.(wskazuje karty): Look at the cards! Look at the zoo animals.

a tiger, a lion, a monkey, an elephant, a hippo, etc.

N. trzyma w ręku wybraną kartę obrazkową: Look! It’s a monkey.

N. zachęca dzieci do powtarzania: monkey, monkey. It’s a monkey.

? W ten sposób można wprowadzić pozostałe słowa z nowego zakresu tematycznego.

  1. Zachęcam do nauki piosenki „ Let’s go to the zoo".

  

Let's go to the zoo

Stomp like elephants.
Let’s go to the zoo.
And stomp like the elephants do.
Let’s go to the zoo.
And stomp like the elephants do.

Jump like kangaroos.
Let’s go to the zoo.
And jump like the kangaroos do.
Let’s go to the zoo.
And jump like the kangaroos do.

Swing like monkeys.
Let’s go to the zoo.
And swing like the monkeys do.
Let’s go to the zoo.
And swing like the monkeys do.

Waddle like penguins.
Let’s go to the zoo.
And waddle like the penguins do.
Let’s go to the zoo.
And waddle like the penguins do.

Slither like snakes.
Let’s go to the zoo.
And slither like the snakes do.
Let’s go to the zoo.
And slither like the snakes do.

Swim like polar bears.
Let’s go to the zoo.
And swim like the polar bears do.
Let’s go to the zoo.
And swim like the polar bears do.

Let’s go to the zoo.
And dance like the animals do.
Let’s go to the zoo.
And dance like the animals do.
 

 

 

Poniżej załączam link do nauki piosenki https://www.youtube.com/watch?v=OwRmivbNgQk

  1. Na koniec proponuję zabawę Step on…, która pomoże utrwalić nowe słownictwo. Zasady tej zabawy są bardzo proste: dzieci biegają/chodzą po sali, w tle gra muzyka, nauczyciel zatrzymuje ją w pewnym momencie i wypowiada słowo, które dzieci muszą szybko odnaleźć i na nim stanąć.

 

EASTER

Witajcie! Wielkanoc zbliża się do nas wielkimi krokami, dlatego postanowiłam zaproponować Wam kilka zabaw o tematyce „Easter”( WIELKANOC)

  1. Na wstępie chciałabym zaproponować zabawę ruchową przy piosence „ The way the bunny hops” , którą dzieci uwielbiają.

 

"THIS IS THE WAY THE BUNNY HOPS"

This is the way the bunny hops,

Hop hop hop, Hop, hop, hop

This is the way the bunny hops

On Easter day!

This is the way he wiggles his nose,

Wiggle. wiggle, wiggle,

Wiggle, wiggle, wiggle

this is the way the bunny wiggles his nose

On Easter day!

This is the way he flops his ears,

Flop, flop, flop.

Flop, flop, flop

This is the way he flops his ears

On Easter day!

This is the way he shakes his tail,

Shake, shake, shake,

Shake, shake, shake

This is the way he shakes his tail

On Easter day!

This is the way the bunny hops,

Hop hop hop,

Hop, hop, hop

This is the way the bunny hops

On Easter day!

On Easter day!

  1. Zabawa ruchowa „Easter egg hunt”- polega na szukaniu kolorowych, otwieranych jajek, w środku których dzieci znajdują zadania.

Przykładowe zadania:

Jump- skacz

Put your hands up- podnieś ręce do góry

Touch your nose- dotknij nosa

Wiggle your fingers- poruszaj wszystkimi palcami dłoni

  1. Prezentacja słów związanych z Wielkanocą na podstawie kilku kart obrazkowych : Easter,- Wielkanoc ,Easter bunny- zajączek wielkanocny, Easter eggs- jajka wielkanocne, Easter basket- koszyczek wielkanocny, suger lamb- baranek cukrowy,Easter palm- palma wielkanocna, Easter chick- kurczaczek wielkanocny
  2. Flashcards i emocjonująca gra z kostką – karty obrazkowe mają kształt zbliżony do kwadratu, więc świetnie nadają się (oczywiście po wydrukowaniu w odpowiednim rozmiarze) do powtórki słownictwa w formie kostki. Wystarczy rzucić kostką i nazwać to, co "wypadnie". Banał, prawda? Ale lubiany przez dzieci, no i dochodzi dreszczyk emocji.
  3. Na koniec proponuję kolejną zabawę muzyczną z pokazywaniem pt. „Bunny”

 

HAPPY EASTER

WESOŁYCH ŚWIĄT

 

                                                                                           Happy Easter - Point School


Ostatnia aktualizacja: 2020-06-01